Conditii pentru diurna si salariu in Comunitatea Europeana
Apeleaza la avocati specializati in dreptul transporturilor din Cadrul biroului de avocatura Montenegro din Oradea care ofera consultanta atat in fata ANAF Bihor si Directiei Antifrauda Oradea, Politiei de Frontiera Bors, Vama Bors cat si in fata Tribunalului Bihor si a Politiei din Oradea.
Consiliul UE a modificat SALARIILE ȘOFERILOR DETAȘAȚI în Comunitatea europeană, aceste salarii trebuie modificate de catre firmele de trasport international de marfuri din Bihor tuturor soferilor de TIR.
Șoferii de TIR din cadrul Comunitatii Europene vor fi considerați detașați excepție făcând:
- cei aflati in tranzit
- cei care participă la începutul ( rutier) sau la sfârșitul (rutier) al unei operațiuni de transport combinat
- șoferii care efectuează operațiuni bilaterale de transport ( dus-întors)
- în cazul operațiunilor bilaterale , doar cei care conduc vehicule echipate cu tahograf inteligent, pe relația “dus” -în țările de tranzit-vor putea efectua o singură operațiune de încărcare și/sau descărcare iar pe relația de “întors” încă o singură operațiune de încărcare și/sau descărcare
- dacă pe relația “dus” nu s-a efectuat nici o operațiune de încărcare și/sau descărcare , pe relația “întors” se conferă posibilitatea efectuării a două operațiuni de încărcare și/sau descărcare , fără ca șoferul să fie considerat ca fiind detașat.
Modificările privind detașarea intră în vigoare în începând cu 30 iulie 2020 remunerația într-un stat membru ( unde vor lucra șoferii detașați) , va fi stabilită și în conformitate cu nivelul contractelor colective de muncă negociate la nivel de ramură industrială .
Pentru a evita amenzile ITM BIHOR si controale ANAF si ANTFRAUDA BIHOR va recomandam sa apelati la Cabinetul de avocat Montenegro din Oradea specializat in litigii de munca si dreptul transporturilor.
În concluzie : plata șoferilor nu se va raporta la salariul minim ci va trebui să respecte nivelul negociat în convențiile colective la nivel de ramură în industria de transport din țara în care vor lucra ca detașați , acesta fiind mult peste cuantumul salariului minim!
Modifică vechiul alin. 7 al art. 3 și introducând prevederi noi stabilește că în remunerație NU intră indemnizațiile specifice detașării (cum ar fi cheltuielile cu transportul , cazarea , masa) și într-un ultim paragraf subliniază faptul că aceste indemnizații de detașare se consideră a fi acordate cu titlu de rambursare a cheltuielilor ( se poate observa dorința eliminării diurnei șoferilor din cuantumul remunerației)
Astfel , dacă șoferii “detașați” vor trebui remunerați în conformitate cu valorile din contractele colective de muncă negociate la nivel de ramură industrială (transport rutier) din fiecare țară unde își desfășoară activitatea , iar indemnizația specifică detașării ( diurna) nu va fi luată în calcul la plata “remunerației” , industria românească de transport s-ar putea să întâmpine încă o gravă problemă !
Atenție la principiul amintit de mai multe ori în preambulul amendamentelor din Pachetul Rutier , care spune : plată similară pentru activitate similară într-un loc similar ( principle of the same pay of the same work at the same place) .
PERIOADELE DE CONDUS ȘI DE PAUZĂ a soferilor de TIR din Bihor care lucreaza pe Comunitatea Europeana.
[1]. Reg. 561/2006 art 7. se va modifica în următorul sens :
“ Un conducător auto care face parte dintr-un echipaj poate să ia o pauză de 45 de minute la bordul unui vehicul condus de un alt conducător auto, cu condiția ca persoana care face pauză să nu fie implicată în asistarea celei care conduce vehiculul.”
ATENȚIE SOCIETATI DE TRANSPORT DIN ORADEA!
Pentru a evita amenzile uriase ale ITM Oradea si ANAF e obligatoriu sa apelati la Cabinetul de avocat Montenegro specializat pe drept fiscal, drept comercial precum si pe litigii de munca din judetul Bihor.
[2]. Reg. 561/2006 art 8. alin. 6 se va modifica în următorul sens:
“ (6) Pe parcursul a patru săptămâni consecutive, un conducător auto efectuează cel puțin patru perioade de repaus săptămânal, dintre care cel puțin două sunt perioade de repaus săptămânal normale.
Perioadele de repaus săptămânal reduse se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârșitul celei de a treia săptămâni care urmează săptămânii în discuție. În cazul în care două perioade de repaus săptămânal reduse sunt efectuate consecutiv, perioada de repaus săptămânal următoare este precedată sau urmată de o perioadă de repaus luată în compensație.
O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârșitul a șase perioade de douăzeci și patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.”
ATENȚIE FIRME DE TRANSPORT DIN BIHOR!
Dacă cineva își asumă o detașare și vrea să lucreze în detașare NU POȚI SĂ-I IMPUI PRIN REGLEMENTĂRI OBLIGATORII CÂND SĂ SE ÎNTOARCĂ DIN DETAȘARE !!! Mai ales dacă este plătit la nivelul celor din țara unde este detașat! Pe lângă faptul că angajatorul-firma de transport international din Romania trebuie să-l plătească la același nivel cu cei din țara detașată , mai trebuie să-i suporte și voiajele dus-întors la fiecare lună (sau trei săptămâni dacă are două repausuri săptămânale reduse) .
ATENTIE SOFERI DE TIR DIN BIHOR daca va sunt incalcate drepturile salariale si nu vi se ofera diurna legala apelati la Cabinet de avocat Montenegro din Oradea cu avocati specializati in dreptul transporturilor, drept comercial si procese de munca.
Avocat Montenegro Cristina Elena
Peste 14 ani experiență în domeniile: bancar, comercial și penal. Cabinetul de Avocatură Montenegro Oradea se remarcă prin colaborările de lungă durată, bazate pe încredere şi profesionalism atât cu persoane fizice cât şi cu persoane juridice.
Avocat Montenegro Cristina Elena
Peste 14 ani experiență în domeniile: bancar, comercial și penal. Cabinetul de Avocatură Montenegro Oradea se remarcă prin colaborările de lungă durată, bazate pe încredere şi profesionalism atât cu persoane fizice cât şi cu persoane juridice.