Transcrierea actelor de stare civila din strainatate - consiliere juridica si legala
Printre actele de stare civilă care rebuie transcrise sunt: certificatele de naștere, certificatele de căsătorie sau de deces. Cererea de transcriere se poate face personal sau prin avocat specializat in civil de pe langa Primaria Oradea sau Primarii din Bihor.
Pentru a vă ușura demersurile în obținerea certificatelor de stare civilă AVOCAT MONTENEGRO CRISTINA ELENA din Oradea vă poate ajuta să efectuați toate formalitățile în cel mai scurt timp, în cele mai multe cazuri pentru țările membre în Uniunea Europeană fiind nevoie doar de împuternicire avocațială fără a fi necesară procura apostilată.
Ceea ce este important de știut este că fără transcriere respectivele acte de stare civilă nu sunt recunoscute în România. Transcrierea certificatelor de stare civilă este obligatorie atât în cazul nașterii unui copil cât și în acela al unei căsătorii.
Documente necesare pentru a efectua transcrierea actelor de stare civilă:
- certificatul sau extrasul de stare civilă eliberat de autorităţile străine,
- dovada cetăţeniei române (pașaport sau carte de identitate)
- copii ale celorlalte acte de stare civilă, pecum certificate de naştere şi de căsătorie, actul de identitate sau paşaportul, după caz,
- declaraţii notariale sau la Ambasada României din statul respectiv, din partea ambilor soţi, dacă sunt cetăţeni români, sau numai a soţului cetăţean roman, cu privire la numele purtat după căsătorie, în situaţia în care în certificatul de căsătorie procurat din străinătate nu se face referire la numele soţilor după căsătorie,
- eclaraţie din partea părintelui care solicită transcrierea certificatului de naştere al copilului minor cu privire la domiciliul acestuia, în cazul în care părinţii acestuia au domicilii diferite.
Transcrierea actelor de stare civila in judetul Bihor sau Oradea se poate efectua fie la primăria căruia îi este arondat ultimul domiciliu pe care l-a avut respectivul cetățean în România, fie în cadrul ambasadelor din strainatate.
În caz de pierdere, furt sau distrugere a certificatului de stare civilă,nastere sau deces persoanei îndreptățite i se eliberează, la cerere, un nou certificat prin intermediul cabinet de avocat Montenegro din Oradea specializat in drept civil.
Avocat Montenegro Cristina Elena
Peste 14 ani experiență în domeniile: bancar, comercial și penal. Cabinetul de Avocatură Montenegro Oradea se remarcă prin colaborările de lungă durată, bazate pe încredere şi profesionalism atât cu persoane fizice cât şi cu persoane juridice.
Avocat Montenegro Cristina Elena
Peste 14 ani experiență în domeniile: bancar, comercial și penal. Cabinetul de Avocatură Montenegro Oradea se remarcă prin colaborările de lungă durată, bazate pe încredere şi profesionalism atât cu persoane fizice cât şi cu persoane juridice.